E-mail
Γράφει ο/η Administrator   

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.  ΔΥΤΙΚΗΣ  ΕΛΛΑΔΑΣ

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Τριών Ναυάρχων 40, Πάτρα

Τηλ: 2610-310478, 2610-312652,   fax: 2610-310478

Ηλεκτρ. Δ/νση: www. emdydas-de.gr

e-mail:  Αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε ,   Αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε

Πάτρα   16 - 4 – 2009

Αρ. Πρωτ. 48

ΠΡΟΣ: 1. Διεύθυνση Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης Ν. Αχαΐας

ΚΟΙΝ:1. Δ.Ε. Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Ε.

          2. Μέλη μας

3. Συλλόγους Μηχανικών Δυτικής Ελλάδας

4. ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

ΠΡΟΣΦΥΓΗ

(κατ’ άρθρο 152 του ν. 3463/2006)

 Της Ενώσεως Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Δυτικής Ελλάδας που εδρεύει στην Πάτρα (οδός Τριών Ναυάρχων 40) και εκπροσωπείται νόμιμα.

ΕΝΩΠΙΟΝ

ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΚΑΤΑ

1. Του εδρεύοντος στην Πάτρα (οδός Μαιζώνος αρ. 108) νομικού προσώπου με την επωνυμία «Δήμος Πατρέων» όπως εκπροσωπείται νόμιμα

2. Της υπ’ αριθμ. 62/2009 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πατρέων με την οποία αποφασίστηκε η τροποποίηση του Οργανισμού  Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Πατρέων και κατά

3. Της υπ’ αριθμ. πρωτ. 10517/3059/17-3-2009 απόφασης του Γενικού Διευθυντή Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (με εντολή Γ. Γ. ΠΔΕ) με την οποία εγκρίθηκε η υπ’ αριθμ. 62/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πατρέων.

4. Κάθε άλλης συναφούς με την απόφαση αυτής πράξης προγενέστερης ή μεταγενέστερης.

----------------------------------------

1. Με την υπ’ αριθμ. 62/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πατρέων αποφασίστηκε η τροποποίηση του μέχρι πρότινος ισχύοντος Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Πατρέων με στόχο την καλύτερη οργάνωση και αναδιάρθρωση των υπηρεσιών.

2. Με βάση τη νέα τροποποίηση μεταξύ των μονίμων υπαλλήλων των κατηγοριών ΠΕ (πανεπιστημιακής εκπαίδευσης), ΤΕ (τεχνολογικής εκπαίδευσης) και ΔΕ (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που επιλέγονται για τις θέσεις των προϊσταμένων, δεν αναγνωρίζεται προβάδισμα διορισμού στους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ σε σχέση με τους υπαλλήλους της κατηγορίας ΤΕ, ούτε βεβαίως προβάδισμα διορισμού στους υπαλλήλους κατηγορίας ΤΕ έναντι των συναδέλφων τους της κατηγορίας ΔΕ, αλλά κατά τρόπο εντελώς ακατανόητο και προδήλως άνισο, καθιερώνεται η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής Προϊσταμένων οι οποίοι μπορεί να προέρχονται χωρίς διάκριση είτε από την κατηγορία ΠΕ είτε από την κατηγορία ΤΕ είτε ακόμα και από την κατηγορία ΔΕ.

3. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πλήρωσης της θέσης του «Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης Πολιτών - Δημοτών» που λειτουργικά ανήκει στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικών - Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου- στην οποία προϊστάμενος με βάση τον νέο Οργανισμό ορίζεται είτε μόνιμος υπάλληλος κλάδου ΠΕ Διοικητικού είτε κλάδου ΤΕ13 Διοικητικού είτε κλάδου ΤΕ Διοικητικού - Λογιστικού είτε κλάδου ΤΕ Διοίκησης Μονάδων Τοπικής Αυτοδιοίκησης είτε κλάδου ΔΕ Διοικητικού.

Η ίδια ακριβώς διάρθρωση προβλέπεται στον Οργανισμό και στην περίπτωση πλήρωσης της θέσης του «Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πληροφορικής» που λειτουργικά ανήκει στη Γενική Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, στην οποία προϊστάμενος ορίζεται είτε μόνιμος υπάλληλος κλάδου ΠΕ Πληροφορικής είτε κλάδου ΤΕ Πληροφορικής είτε κλάδου ΤΕ Μηχανικών (Ηλεκρολογίας).

Η ίδια διαζευκτική και άρα ισότιμη επιλογή Προϊσταμένων παρατηρείται σε όλα ανεξαιρέτως τα Τμήματα και τις Διευθύνσεις που υπάγονται στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικών - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Υπηρεσιών, καθώς και στη Γενική Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών.

4. Η καθιέρωση της «ισότιμης» αξιολόγησης των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ για τις θέσεις των Προϊσταμένων Τμημάτων που επιχειρείται με το άρθρο 20 του νέου Οργανισμού του Δήμου Πατρέων, είναι αναμφίβολα παράνομη και έρχεται σε ευθεία αντίθεση τόσο με τις θεμελιώδεις αρχές της Ισότητας και του Κράτους Δικαίου, αλλά κυρίως είναι αντίθετη με το άρθρο 97 παρ. α’ του Ν. 3528/2007, δηλ. του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ΦΕΚ 26/9-2-2007) που κατά ρητή νομοθετική πρόβλεψη εφαρμόζεται αναλογικά και στο μόνιμο προσωπικό των ΟΤΑ α’ βαθμού (βλ. άρθρο δεύτερο του νόμου)

5. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 97 του Ν. 3528/2007 : «Το προβάδισμα μεταξύ των Υπαλλήλων καθορίζεται ως εξής: α)Μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες, προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΕΘ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και τέλος οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ»

Η σαφήνεια με την οποία έχει διατυπωθεί η ως άνω διάταξη το δίχως άλλο, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών σχετικά με την αληθινή βούληση του νομοθέτη, η οποία δεν είναι άλλη από την πρόθεση του να αναγνωρίσει σαφές προβάδισμα στους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ έναντι αυτών της κατηγορίας ΤΕ, που με τη σειρά τους προηγούνται σε σχέση με τους υπαλλήλους ΔΕ κ.ο.κ.

Το προβάδισμα αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένο και δεν καθιερώνεται τυχαία από τον νομοθέτη, αφού κατά κανόνα οι υπάλληλοι αυτής της κατηγορίας προορίζονται για επιτελικές θέσεις που αν μη τι άλλο είναι θέσεις ευθύνης. Και βεβαίως δεν είναι υπερβολικό να υποστηριχθεί ότι οι υπάλληλοι ΠΕ γνωρίζουν καλύτερα το αντικείμενο της εργασίας τους, έχουν μεγαλύτερη διοικητική και εργασιακή εμπειρία και διαθέτουν καλύτερα επαγγελματικά προσόντα σε σχέση με τους υπαλλήλους των κατηγοριών ΔΕ ή ΥΕ.

Άλλωστε το προβάδισμα των πτυχιούχων ανωτάτων σχολών σε θέσεις ευθύνης είναι πολύ συνηθισμένο και απαντάται σε αρκετά και σημαντικά νομοθετήματα όπως για παράδειγμα το άρθρο 5 του Π.Δ 13/1993 «περί ελέγχου οικοδομικών αδειών» στο οποίο ορίζεται ότι:

«Ο έλεγχος των υποβαλλόμενων μελετών γίνεται από εξουσιοδοτημένους από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας υπαλλήλους διπλωματούχους μηχανικούς (Αρχιτέκτονες, Πολιτικούς Μηχανικούς, Τοπογράφους Μηχανικούς) και σε περίπτωση έλλειψής των από τεχνικούς κατωτέρων βαθμίδων (υπομηχανικούς, τεχνολόγους, εργοδηγούς)..» ή το άρθρο 25 παρ. 2 του Ν. 3316/2005 «περί ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων» στο οποίο ορίζεται ότι : «Η Διευθύνουσα Υπηρεσία ορίζει ως επιβλέποντες έναν ή περισσότερους υπαλλήλους της κατόχους τίτλου σπουδών ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος του πανεπιστημιακού τομέα που έχουν την τεχνική δυνατότητα να επιβλέψουν την μελέτη. Κατ’ εξαίρεση και εφόσον δεν υφίσταται επαρκές προσωπικό καθήκοντα επιβλέποντα μπορεί να ασκήσει και ο προϊστάμενος της Διευθύνουσας Υπηρεσίας.»           

Παρά ταύτα, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων κατά την τροποποίηση του εσωτερικού του Οργανισμού, δεν έλαβε καθόλου υπόψη τις διατάξεις του Ν. 3528/2007, δεν αναγνώρισε προβάδισμα στους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ έναντι αυτών της κατηγορίας ΤΕ και στους τελευταίους έναντι των υπαλλήλων ΔΕ για τις θέσεις των προϊσταμένων, όπως ρητά επιβάλλει ο νέος Υπαλληλικός Κώδικας, δεν έλαβε υπόψη του την ιεραρχία και κυρίως παραβίασε την Συνταγματικά κατοχυρωμένη (άρθρο 4 παρ.1 Συντάγματος) αρχή της ισότητας (Αρχή που πρέπει να χαρακτηρίζει όλες τις δράσεις της Δημόσιας Διοίκησης) καθόσον είναι προφανές ότι μεταχειρίστηκε ισότιμα ανόμοιες καταστάσεις (!)

Γι’ αυτό το λόγο πρέπει η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ακυρωθεί και να εξαφανιστεί.

6. Την αναγνώριση προβαδίσματος στους υπαλλήλους της κατηγορίας ΠΕ για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων στις Δημόσιες Υπηρεσίες και στα λοιπά ν.π.δ.δ γνωστοποίησε προς άρση κάθε αμφισβήτησης και το ίδιο το Υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης με σχετική για το θέμα εγκύκλιο διαταγή του (αρ. πρωτ ΔΟΑ/Φ.13/180/οικ.15725-18-6-2007) που απέστειλε για το σκοπό αυτό σε όλα τα Υπουργεία, τις Γενικές και Ειδικές Γραμματείες-Διευθύνσεις Διοικητικού, καθώς και σε όλες τις Περιφέρειας, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η Γεν. Γραμματεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Σύμφωνα με το περιεχόμενο της Εγκυκλίου και με βάση το άρθρο 94 του νέου Υπαλληλικού Κώδικα: «Δεν είναι επιτρεπτό να συντρέχουν για την ίδια θέση προϊσταμένου υπάλληλοι διαφόρων κατηγοριών επί ίσοις όροις. Όπως έχει γνωμοδοτήσει σχετικά το Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης, ερμηνευομένης σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση, όπου προβλέπεται από τους οικείους οργανισμούς, η πλήρωση θέσης προϊσταμένου από υπαλλήλους περισσότερων κατηγοριών, προηγούνται οι υπάλληλοι της ανώτερης κατηγορίας και ακολουθούν οι των άλλων κατηγοριών. Συνεπώς είναι επιτρεπτή η πλήρωση θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων από υπαλλήλους κατώτερης, κατά τη διαβάθμιση που εισάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα, κατηγορίας, μόνο εφόσον δεν είναι δυνατή η πλήρωση των θέσεων αυτών από υπαλλήλους ανώτερης κατηγορίας (Οράτε Πρακτικό Επεξεργασίας του Συμβουλίου της Επικρατείας με αριθμ. 235/2005).

Κατόπιν των ανωτέρω και με βάση τα όσα αναφέρει η εγκύκλιος, οι προτεινόμενες στο εξής ρυθμίσεις στους Οργανισμούς των υπηρεσιών και των Ν.Π.Δ.Δ. σχετικά με τους προϊσταμένους πρέπει να προβλέπουν δυνατότητα επιλογής ως προϊσταμένων υπαλλήλων κατά σειρά προτεραιότητας κατηγορίας ΠΕ, εφόσον φυσικά κρίνεται ότι οι λειτουργίες της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας απαιτούν γνωστική υποδομή πανεπιστημιακού επιπέδου και αν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, ακολουθούν οι υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ και αν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, ακολουθούν οι υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ.

Μάλιστα σε ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν η γνωστική υποδομή υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ θεωρείται υπερβολική για την άσκηση καθηκόντων συγκεκριμένων υπηρεσιακών μονάδων ιεραρχικά κατώτερου επιπέδου Διεύθυνσης (όπως π.χ. Τμήματος ή  Γραφείου Πρωτοκόλλου, Αρχείου, Αποθήκης κ.λπ), θα μπορούσε να προβλέπεται από τις οικείες οργανικές διατάξεις ότι οι προϊστάμενοι αυτών των οργανικών μονάδων θα προέρχονται αποκλειστικά από κατώτερη της ΠΕ κατηγορίας…»

Υπό το πνεύμα της εγκυκλίου το Δημοτικό Συμβούλιο όφειλε κατ’ αρχήν να αναγνωρίσει προβάδισμα στους υπαλλήλους ΠΕ και στη συνέχεια να ορίσει ότι εφόσον αυτοί δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν θα προτιμηθούν οι υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ και αν και αυτοί δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν η θέση θα καλυφθεί από υπαλλήλους της κατηγορίας ΔΕ.

Όμως παρά την ύπαρξη της εγκυκλίου και τις έντονες αντιρρήσεις της Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. Δυτικής Ελλάδας (ΠΡΟΣΦΥΓΗ κατ’ άρθρο 150 του ν. 3463/2006 με αρ. πρωτ. 202/29-12-2008) που εκφράστηκαν επί του σχεδίου της τροποποίησης, το Δημοτικό Συμβούλιο προχώρησε στην λήψη αυτής της εσφαλμένης απόφασης που δεν έχει έρεισμα στον νόμο και που πρέπει να ακυρωθεί.

Εκτός των ανωτέρω σε πολλές Δ/νσεις και Τμήματα απουσιάζουν κλάδοι ΠΕ Μηχανικών οι οποίοι θα μπορούσαν να στελεχώσουν με βάση το αντικείμενό τους τις συγκεκριμένες διευθύνσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένες χαρακτηριστικές περιπτώσεις:

1.    Στη Δ/νση Προμηθειών και Αποθηκών ενώ προβλέπεται ο κλάδος ΠΕ Μηχανικών (Ηλεκτρολόγων) απουσιάζουν οι κλαδοι ΠΕ Μηχανικών (Πολιτικών και Μηχανολόγων).

2.    Στη Δ/νση Προγραμματισμού και στα Τμήματα Προγραμματισμού και Οργάνωσης καθώς και στο Τμήμα Διαγωνισμών/Παρακολούθησης και Διαχείρισης Προγραμμάτων απουσιάζουν εντελώς οι κλάδοι των ΠΕ Μηχανικών (Ηλεκτρολόγων, Πολιτικών και Μηχανολόγων).

3.    Στη Δ/νση Πληροφορικής και στο Τμήμα Υποστήριξης και Προμήθειας Εφαρμογών και Εξοπλισμού απουσιάζουν εντελώς οι κλάδοι των ΠΕ Μηχανικών (Ηλεκτρολόγων και Μηχανικών Η/Υ) ενώ προβλέπονται οι αντίστοιχοι κλάδοι ΤΕ.

4.    Στη Δ/νση Μηχανολογικού-Διάθεσης Απορριμάτων και στο Τμήμα Ανακύκλωσης και Τελικής Διάθεσης Απορριμάτων ενώ προβλέπεται ο κλάδος ΤΕ Μηχανικών (Πολιτικών Έργων Υποδομής) απουσιάζει ο αντίστοιχος κλάδος ΠΕ Μηχανικών (Πολιτικών).

5.    Στα Τμήματα Οδοποιίας και Σήμανσης και Κοινοχρήστων Χώρων της Δ/νσης Συντήρησης και Αυτεπιστασίας ενώ προβλέπεται ο κλάδος ΤΕ Μηχανικών (Πολιτικών Έργων Υποδομής) απουσιάζει ο αντίστοιχος κλάδος ΠΕ Μηχανικών (Πολιτικών).

Επειδή, το έννομο συμφέρον μας είναι προφανές αφού με την τροποποίηση του Οργανισμού του Δήμου Πατρέων θίγονται τα κεκτημένα δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών και των διπλωματούχων υπαλλήλων ανωτάτων σχολών που απασχολούνται στο δημόσιο, (ήτοι των μελών μας) που αποτελούν την πλειοψηφία των στελεχών στις διευθύνσεις αυτές.

Επειδή,  με την τροποποίηση αυτή του ως άνω Οργανισμού του Δήμου Πατρέων σύμφωνα με τους λόγους που εκτέθηκαν παραπάνω  θίγεται και το Δημόσιο Συμφέρον.

Επειδή, η προσφυγή μας ασκείται παραδεκτά και εμπρόθεσμα και είναι βάσιμη και αληθινή.

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

(και για όσους επιφυλασσόμαστε να προσθέσουμε στο μέλλον)

ΖΗΤΟΥΜΕ

          1) Να γίνει δεκτή η παρούσα μας

2) Να ακυρωθούν και εξαφανισθούν :

Α) η υπ’ αριθμ. 62/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πατρέων με την οποία αποφασίστηκε η τροποποίηση του Οργανισμού  Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Πατρέων.

Β) η υπ’ αριθμ. πρωτ. 10517/3059/17-3-2009 απόφαση του Γενικού Διευθυντή Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (με εντολή Γ. Γ. ΠΔΕ) με την οποία εγκρίθηκε η υπ’ αριθμ. 62/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πατρέων.

Πάτρα, 16/4/2009

Ο υπογράφων την προσφυγή

ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ                             ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΟΥΡΟΥΝΗΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τελευταία ανανέωση ( 30.07.09 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >